Voorbereidingen voor Cuba & Costa Rica

24 januari 2011 - Rotterdam, Nederland

Hallo iedereen,

Na de volledige vorstperiode van afgelopen maanden te hebben meegemaakt, begon het reisgevoel naar een zonnige bestemming weer te kriebelen. Met een nieuwe baan in het vooruitzicht, beginnende in april 2011 te Breda, heb ik mijn oude baan opgezegd, met als resultaat een fijne 6 weken de tijd om een voor mij en Stephanie onontgonnen gebied te betreden.

Na enig beraad, werd de bestemming duidelijk. Het moest een warme, bijzondere, doorsnee-toerist-arme en cultuur- en natuurrijke omgeving zijn: Cuba en Costa Rica!

De vele tabaksplantages waar de wereldberoemde sigaren vandaan komen; de rare, communistische leefwijze; de talloze oldtimers die het straatbeeld sieren en niet te vergeten de fameuze rum natuurlijk (Santiago de Cuba, Havana Club, en vele andere). Met een pietepeuterig huurautootje zullen we met name het westen van het eiland gaan ontdekken in 2,5 week.

Costa Rica is het natuurgeweld in vele verschijningen: actieve vulkanen waar je bijna aan kan slapen; raften over woeste rapids; luieren aan het tropische strand, waar, als je mazzel, hebt, 's nachts de zeeschilpadden eieren komen leggen en wellicht de Pacifische surfspots als heuse 'rookie' beleven op je eigen board. 3,5 week hebben we de tijd om dit exotische land te ontdekken.

Met name in Cuba schijnt het internet 'net geland' te zijn, dus het zou zomaar enkele weken kunnen duren voor er een post op locatie gedaan wordt. Op de kaart is te zien wat onze voorlopige planning van de te bezoeken plaatsen is. Dit staat niet vast, we regelen wel enkele dingen vanuit Nederland, maar het meeste gaan we op de bonnefooi verkennen.

Nu nog even studeren op het 'habler Espanol'!

Jordy

1. Cindy:
    24 januari 2011
    Natuurlijk daar gaan jullie weer......
    We zijn net terug van wintersport maar mijn zonnige bestemming gevoel zal nog even moeten wachten.....
    Have fun u 2 again...
    Grtz
  2. Ronald en Astrid:
    24 januari 2011
    Leuk jordy en stephanie we gaan het weer volgen
  3. Tim en Kim:
    26 januari 2011
    Jordy en Stephanie,

Wat een super reis zeg, echt fantastisch! Gefeliciteerd met je baan trouwens Jordy.

Als jullie terug zijn zeg ik: Drankje!