Planning for Kenya

26 juli 2012 - Breda, Nederland

Hallo allemaal!

De reislogger is weer in de lucht! Deze keer vertrekken we naar Kenia. De eerste malaria-pil is inmiddels al achter de kiezen en de Kenia-tas met 'niet-te-vergeten-spullen' wordt ook steeds voller.

Behalve dat Kenia natuurlijk wereldberoemd is vanwege de safari's, gaat ons bezoek aan dit land ook in het teken staan van ons bezoek aan 2 bevriende tropenartsen die in het uiterste westen van Kenia een klein hospitaaltje overeind houden. Zij, Anna en Albert, werken sinds maart 2012 in dit ziekenhuis in Nangina. We zijn zeer benieuwd hoe ze het daar hebben en hoe alles (niet) werkt ter plaatse. Via hun site, zie de link in de zijbalk links, maken ze met enige regelmaat een update.

Verder staan natuurlijk de fameuze parken als Masai Mara en Amboseli op het programma. De visioenen van de 'Great Migration' van National Geographic, ofwel duizenden gnoe's die wanhopig op zoek naar verse graasgronden vanuit Tanzania via het noorden naar Kenia trekken, en zich met z'n allen de rivier in werpen alwaar een hongerige krokodil hen opwacht, hopen we natuurlijk in het echt mee te gaan maken.

Op de kaart staat een voorlopige planning, maar omdat in Afrika het nogal gebruikelijk is dat dingen niet zo gaan als je gepland had (TIA = This Is Africa!), zullen we uiteindelijk wel zien waar we precies uit gaan komen!

Wens ons alvast maar een Safari njema! (= goede reis)

Jordy & Stephanie

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tim en Kim:
    27 juli 2012
    Wat een fantastisch plan! Hoe lang gaan jullie? Bij terugkomst snel afspreken om de mooie verhalen en foto's te horen en zien. Heel veel plezier en tot snel!
  2. Marjolein:
    Nice!!! Heb deet gekocht voor jullie 95% als het goed is x mar
  3. Paul:
    27 juli 2012
    Goed plan! Mooi land, weten we uit ervaring (2011). Hopelijk zit je straks tussen de gnoes en zebra's midden in de grote trek. Veel reisplezier!
  4. Richard:
    27 juli 2012
    Geweldige reis gewenst. Safari njema!
  5. Arnold:
    28 juli 2012
    Heyyy wat gaaf! ik heb er ook een goed jaar van m'n leven versleten in dat land. Mocht je nog tips willen, geef maar een gil. Goede reis!